24 мая 2017 Просмотров: 561 Добавил: LeLis

Братья Сэфди для Screendaily: Роберт Паттинсон в «Хорошем времени» как Де Ниро в «Таксисте»

article5982.jpg

Джош и Бенни Сэфди обсуждают свой новый фильм, участвующий в основном конкурсе Каннского фестиваля. Подробности под катом!

Бенни и Джош Сэфди впервые участвуют в Каннском кинофестивале в этом году с «Хорошим временем», а их фильмы «Удовольствие быть обокраденным» и «Сходи за розмарином» были недавно показаны в Каннском двухнедельнике режиссеров. В их последней картине главную роль играет Роберт Паттинсон. Сам актер описывает это кино, как «фильм об ограблении банка и сумасшедшем психопате». Screen поговорил с режиссерским тандемом.

Какой была ваша реакция на новость о том, что вас выбрали в основной конкурс?

Джош Сэфди: В доме Роберта Паттинсона в Лос - Анджелесе есть невероятный, дорогой унитаз. Посидев на нем минут 20, я ему сказал: «Это мечта». Он говорит: «Если мы попадаем в конкурс в Канны, я куплю тебе этот унитаз». За шесть часов до объявления [о Каннах]... Роб присылает мне картинку с унитазом. Вот так я и узнал!

Как он попал к вам в фильм?
Джош: Мы зашли в тупик на съемках другого нашего фильма, над которым мы теперь работаем, «Необработанные камни», а [наш последний фильм] «Бог знает что» готовился к выходу. Роберт [Паттинсон] увидел кадр оттуда, и что-то в нем его зацепило, или цвета, или само изображение, он безумно захотел связаться с нами. Потом он увидел трейлер и сказал: «Теперь я должен встретиться с вами». Потом он увидел фильм и прямо сказал: «Что бы вы ни собирались снимать дальше, я хочу в этом участвовать, даже если это будет раздача еды».
В мир алмазов он не очень хорошо вписывался [для «Необработанных камней»], и я честно ему об этом сказал, но был еще один мир, над которым мы работали, и мы сказали, что, может, мы придумаем что-то для него в «Хорошем времени» .

Каково было работать с Робертом Паттинсоном?
Бенни Сэфди: Я очень его уважаю за то, как далеко он пошел, направление, которое он выбрал, людей, которых он встречал, да просто уровень его работоспособности, 16 часов в день он был готов делать что угодно. Было холодно, а я играл брата в инвалидной коляске, и мы сказали ему : «Ты не нужен нам для этой сцены», но он остался и возил меня на этом холоде. Он сказал: «Мне это надо, чтобы пойти дальше». И он пошел даже дальше, чем это требовалось. 
Джош: Мы возили Роба в несколько действующих тюрем. Он там появлялся в образе, чтобы заключенные не узнали в нем кинозвезду. Мы перенесли дату начала съемок, чтобы дать больше времени на подготовку, и надо сказать, что для подготовки к роли ему было отведено три-четыре месяца, что очень много для звезды кино такого масштаба.

Как бы вы описали его игру?
Джош: Я бы даже не назвал это игрой. Если показать фильм тем, кто понятия не имеет, кто такой Роберт Паттинсон, они просто подумают, что это мы нашли этого парня. Единственное, с чем я могу сравнить то, что он сделал, это игра Аль Пачино в «Собачьем полудне» или Томми Ли Джонса в «Песне палача» или роль Роберта Де Ниро в «Таксисте». Это то что приходит мне на ум. Вот, с чем люди будут сравнивать это перевоплощение.
Сам он как личность хотел исчезнуть. Когда он был полностью в образе, в костюме, в гриме, то просто гулял по окрестностям, только потому что, как правило, он не может сделать это. Он заходил в аптеку и покупал кока-колу, и никто ему ни слова не говорил, и не смотрел на него, и не фотографировал, и тогда он понимал, что нашел своего персонажа.

23 May, 2017 | Orlando Parfitt/Орландо Парфитт

Перевод NataLee специально для www.roboshayka.ru


 

Benny and Josh Safdie are in Cannes Competition this year for the first time with Good Time, having previously featured in directors’ fortnight with The Pleasure Of Being Robbed and Daddy Longlegs.

Their latest stars Robert Pattinson in what the actor called a “mentally damaged psychopath, bank robbery movie”. Screen spoke to the duo.

Safdie Brothers
How did you react to being selected for Official Competition?

Josh Safdie: In Robert Pattinson’s house in LA he has an incredible, expensive toilet. After sitting on it for 20 minutes I said to him ‘that’s the dream’. He says: ‘if we get into Cannes Competition, I will buy you that toilet’. Six hours before the [Cannes] announcement… Rob texts me a picture of the toilet. That’s how I found out!

How did the film come together?

JS: We were dead set on this other film which we’re now doing called Uncut Gems, and [our last film] Heaven Knows What was about to be released. Robert [Pattinson] saw a still for that and something spoke to him about that, the colours, the image itself, he became obsessed with getting in touch with us. Then he saw the trailer and said: ‘now I need to meet with you’. Then he saw the film and said explicitly ‘whatever you’re doing next, I want to be a part of it, even if it means doing the catering’.

He didn’t sit in the diamond district world very well [for Uncut Gems], I was honest with him about that, and there was another world we were mulling, and we said maybe can write something for you in Good Time.

What was it like to work with Robert Pattinson?

Benny Safdie: I have so much respect for how deep he went, the places he went, the people he met, just his level of commitment, 16 hours a day, he was willing to do whatever. It was cold, I was playing the brother in a wheelchair, and we said to him ‘we don’t need you for this shot’, but he would stay and push me around in the cold. He said: “I need that, to take it that far”. He went above and beyond.

JS: We bought Rob to a lot of active jails. He turned up in character in the hope that he inmates wouldn’t recognise him as a movie star. We pushed our start date on purpose in an effort to buy more prep time and I would say there was 3-4 months of character prep for him, which is a lot for a movie star in his career.

How would you describe his final performance?

JS: I wouldn’t even call it a performance, if you were to show the film to someone who has no idea who Robert Pattinson is, they would just assume that we found this guy. The only performances that I could liken what he did would be to an Al Pacino in Dog Day Afternoon or Tommy Lee Jones in The Executioner’s Song or Robert De Niro in Taxi Driver. I’m mentioning icons of my filmic mind. This is what people will liken this to, it’s a transformation.

Personally for him he wanted to disappear. When he was fully in character, in costume, in make-up and when he knew his voice, he would just take a walk around the neighbourhood, simply because normally he can’t do that. He would walk into a pharmacy and buy a Coca Cola and no-one would say anything to him or look at him, or take a picture of him, and that’s how he knew he had the character down.

Moonlight distributors A24 have US rights to Good Time, what were they like?

JS: They approach film as if they’re part of factory line of seamstresses who are trying to sow together a tapestry of the zeitgeist. They think of movies not as movies but as cultural events, they only care about distinction. In their office once I asked: ‘what does that guy do?’ - he was just looking at numbers. I was like ‘box office numbers?’ And they said ‘no, statistics of life’. I’m very impressed by them.

BS: They don’t have a specific model that they willingly attach to each film, they treat each film as object of preciousness and they tailor everything to that world. They become the films, they put a lot of love and care to trailers and everything that goes out there and that’s a very unique thing.

What do you think of the Cannes/Netflix row?

BS: We don’t have an opinion on that really. However people want to see movies they can see movies.

JS: I’m an extremely romantic person and I’m always going to prefer to see a movie in a theatre, but that said one of the most memorable experiences I’ve had in the last 10 years of my life was doing research for Heaven Knows What and I was on the street with a homeless kid and we watched an entire film on my cellphone.

Romance exists on every platform, but I personally find the dark room with a bunch of strangers so exhilarating and unique in this day and age because people genuinely unplug to engage with your work. When you’re at home and your streaming something theres a tendency to be a little bit more casual in your viewing. That’s fine if that’s how you want to watch.

BS: I’m not going to tell you how to watch a movie, militantly. As things becomes more open you have to see what happens and where the dust settles. A lot of people said theatrical would be dead 5 years ago and it’s still around.

JS: I think America is a spectacle society and spectacles revolves around events and events happen at a place and a place is a movie theatre.

Cannes is 70 years old this year, do you have a favourite Cannes memory?

BS: The only thing I can think of is the smell of the soap at the Palais Stefanie at the Directors’ Fortnight. I’ll be walking down the street and I’ll catch a whiff of it and it will take me back to sitting back on that beautiful cinema.

 

Похожие статьи:

Немного информации от режиссеров будущих проектов Роба, Брейди Корбета и Джеймса Грея...
Соскучились по Рэю? Вот вам новый стилл из фильма "Ровер" ("Бродяга"). До Каннской премьеры осталось 3 дня...
13 мая мы очень весело отметили День Рождения нашего Роберта! В этой новости мы хотим продлить праздник и рассказать Вам о том, как поздравляли Роба по всему миру! ...
Роуд-муви с ироничной темнотой....




Добавить комментарий
Комментарии (9)